Sinds begin 2020 is er een samenwerking met People Interaction en Merlijn Groep
Op diverse gebieden kunnen we samen (maatwerk) trainingen verzorgen, voor medewerkers of leidinggevenden. Managers die op een goede manier om kunnen gaan met (dreigende) conflicten kunnen vaak voorkomen dat een conflict escaleert. Tijdig ingrijpen voorkomt vaak ziekteverzuim dan wel arbeidsconflicten en bespaart zo uiteindelijk de ondernemer veel tijd, energie en kosten.
Naast het geven van trainingen zijn we tevens ‘leverancier’ van professionals op deze gebieden.
Wat kan Merlijn Groep / People Interaction voor Ondernemingen betekenen?
Merlijn werkt samen met meer dan 175 zelfstandige professionals en kan hierdoor op de meeste vragen op het gebied van conflicthantering ondersteuning bieden. Denk daarbij aan operationele ondersteuning maar ook beleidsmatig zijn we actief: bijvoorbeeld met het inrichten van een effectieve klachten- of meldregeling, of het opzetten en inregelen van een objectieve en onafhankelijke klachtencommissie.
Hieronder wat mogelijkheden:
Conflictadviseur: Een conflictadviseur is een conflictprofessional die met uw organisatie kijkt wat in een concrete situatie de beste oplossingsroute zou kunnen zijn. Hiermee wordt voorkomen dat er tijd, geld en energie gespendeerd wordt aan een oplossing, die niet afgestemd is op het probleem. De organisatie krijgt daardoor zicht op de meest effectieve wijze om een conflict op te lossen. De conflictadviseur zal met u kijken of de situatie vraagt om een ad hoc / eenmalige oplossing - bijvoorbeeld een gespreksbegeleider of een mediator – en daarnaast wat voor mogelijke, meer structurele, of beleidsmatige oplossingen nuttig, wenselijk of zelfs verplicht zouden zijn voor uw organisatie. Bijvoorbeeld in de vorm van een externe vertrouwenspersoon of een klachtenfunctionaris.
Ad hoc / eenmalige oplossingen:
• Gespreksbegeleider: gaat informeel in gesprek bij niet of beheersbaar geëscaleerde conflicten
• Mediator/Bemiddelaar: gaat met een beproefde set van formele afspraken/spelregels in gesprek in min of meer geëscaleerde conflicten
Structurele oplossingen:
• Externe vertrouwenspersoon: aanspreekpunt voor medewerkers binnen de organisatie ingeval van het ervaren van interne spanningen
• Klachtenfunctionaris: aanspreekpunt voor medewerkers en/of klanten bij klachten over producten etc.
Beleidsmatige oplossingen:
• Meldregeling ( met oog op mogelijke integriteitsschendingen - verplicht voor organisaties met > 50 medewerkers)
• Klachten regeling (voor de aanpak van mogelijke ongewenste omgangsvormen)
• Klachtencommissie ( als onderdeel van klachtenregeling)
Deze beleidsmatige oplossingen zouden ook op sector niveau ontwikkeld kunnen worden, ten behoeve van de leden. Met aangesloten organisaties kan op individuele basis bekeken worden wat zij nodig hebben om hun organisatie ‘conflictvaardig’ te maken.
Op diverse gebieden kunnen we samen (maatwerk) trainingen verzorgen, voor medewerkers of leidinggevenden. Managers die op een goede manier om kunnen gaan met (dreigende) conflicten kunnen vaak voorkomen dat een conflict escaleert. Tijdig ingrijpen voorkomt vaak ziekteverzuim dan wel arbeidsconflicten en bespaart zo uiteindelijk de ondernemer veel tijd, energie en kosten.
Naast het geven van trainingen zijn we tevens ‘leverancier’ van professionals op deze gebieden.
Wat kan Merlijn Groep / People Interaction voor Ondernemingen betekenen?
Merlijn werkt samen met meer dan 175 zelfstandige professionals en kan hierdoor op de meeste vragen op het gebied van conflicthantering ondersteuning bieden. Denk daarbij aan operationele ondersteuning maar ook beleidsmatig zijn we actief: bijvoorbeeld met het inrichten van een effectieve klachten- of meldregeling, of het opzetten en inregelen van een objectieve en onafhankelijke klachtencommissie.
Hieronder wat mogelijkheden:
Conflictadviseur: Een conflictadviseur is een conflictprofessional die met uw organisatie kijkt wat in een concrete situatie de beste oplossingsroute zou kunnen zijn. Hiermee wordt voorkomen dat er tijd, geld en energie gespendeerd wordt aan een oplossing, die niet afgestemd is op het probleem. De organisatie krijgt daardoor zicht op de meest effectieve wijze om een conflict op te lossen. De conflictadviseur zal met u kijken of de situatie vraagt om een ad hoc / eenmalige oplossing - bijvoorbeeld een gespreksbegeleider of een mediator – en daarnaast wat voor mogelijke, meer structurele, of beleidsmatige oplossingen nuttig, wenselijk of zelfs verplicht zouden zijn voor uw organisatie. Bijvoorbeeld in de vorm van een externe vertrouwenspersoon of een klachtenfunctionaris.
Ad hoc / eenmalige oplossingen:
• Gespreksbegeleider: gaat informeel in gesprek bij niet of beheersbaar geëscaleerde conflicten
• Mediator/Bemiddelaar: gaat met een beproefde set van formele afspraken/spelregels in gesprek in min of meer geëscaleerde conflicten
Structurele oplossingen:
• Externe vertrouwenspersoon: aanspreekpunt voor medewerkers binnen de organisatie ingeval van het ervaren van interne spanningen
• Klachtenfunctionaris: aanspreekpunt voor medewerkers en/of klanten bij klachten over producten etc.
Beleidsmatige oplossingen:
• Meldregeling ( met oog op mogelijke integriteitsschendingen - verplicht voor organisaties met > 50 medewerkers)
• Klachten regeling (voor de aanpak van mogelijke ongewenste omgangsvormen)
• Klachtencommissie ( als onderdeel van klachtenregeling)
Deze beleidsmatige oplossingen zouden ook op sector niveau ontwikkeld kunnen worden, ten behoeve van de leden. Met aangesloten organisaties kan op individuele basis bekeken worden wat zij nodig hebben om hun organisatie ‘conflictvaardig’ te maken.