Word jij in jouw organisatie ook uitgedaagd om op constructieve wijze conflicten te begeleiden?
Elke organisatie wordt er mee geconfronteerd. Pesterijen, gevoelige thema's zoals seksueel overschrijdend gedrag nemen soms exorbitante vormen aan. Bemiddelingsvaardigheden zorgen ervoor dat arbeidsgerelateerde conflicten op een volwaardige en effectieve wijze worden begeleid.
Een bemiddeling gebeurt in een strikt vertrouwelijke context.
Een bemiddeling gebeurt in een strikt vertrouwelijke context.
Groepen gedragen zich op hun eigen specifieke wijze. Maak kennis met groepsdynamische aspecten en leer de vaardigheden om bemiddeling in grote(re) groepen te begeleiden.
Een sociale bemiddeling leidt tot duurzame oplossingen en een vernieuwde samenwerking.
Waarom bemiddeling het verschil maakt…
Als dingen verkeerd gaan gebeurt het vaak dat mensen de schuld buiten zichzelf leggen.
Onafhankelijke bemiddelaars focussen op het proces dat leidt tot oplossingen die de partijen zelf aanbrengen om zodoende met vernieuwde toekomstige afspraken de samenwerking te versterken. De communicatie wordt ingebed en bevorderd tussen de conflicterende partijen.
Bemiddeling richt zich niet op schuldigen, wel op duurzame samenwerking. Bovendien bepalen de partijen zelf welke oplossingen voor hen geschikt zijn.
Vanuit deze nieuwe afspraken kan de organisatie leren hoe en welke afspraken kunnen omgezet worden in formele en preventieve maatregelen om zo een conflictoplossende organisatiecultuur te bewerkstelligen.
Bemiddeling kan eveneens preventief worden toegepast tussen groepen/partijen die vrijwillig kiezen om hun wijze van samenwerking te optimaliseren op lange termijn.
Onafhankelijke bemiddelaars focussen op het proces dat leidt tot oplossingen die de partijen zelf aanbrengen om zodoende met vernieuwde toekomstige afspraken de samenwerking te versterken. De communicatie wordt ingebed en bevorderd tussen de conflicterende partijen.
Bemiddeling richt zich niet op schuldigen, wel op duurzame samenwerking. Bovendien bepalen de partijen zelf welke oplossingen voor hen geschikt zijn.
Vanuit deze nieuwe afspraken kan de organisatie leren hoe en welke afspraken kunnen omgezet worden in formele en preventieve maatregelen om zo een conflictoplossende organisatiecultuur te bewerkstelligen.
Bemiddeling kan eveneens preventief worden toegepast tussen groepen/partijen die vrijwillig kiezen om hun wijze van samenwerking te optimaliseren op lange termijn.
Wil jij succesvol zijn in de bemiddelingswereld?
Zoek jij een opleiding die je de benodigde bemiddelingsvaardigheden aanreikt?
Wens jij een intensieve individuele begeleiding?
Spreekt het je aan om op interactieve wijze kennis te maken met de theoretische kaders?
Wil je een directe kennismaking met je specialisatie?
Onze opleiding is georganiseerd op vrijdagen en zaterdagen wat een correcte balans tussen privé en werkinvestering mogelijk maakt.
We vangen aan op 8 oktober 2022 en de opleiding bestaat uit 5 dagen. Na deze opleiding kan je je erkenning aanvragen bij de Federale Bemiddelingscommissie (mits je ook een basisopleiding hebt genoten).
Interesse?
Met een beperkt aantal deelnemers werken wij aan de vijf kwalitatieve aspecten die van groot belang zijn voor de bemiddelaar.
Vragen? Informeer je gerust via info@peopleinteraction.be
Met een beperkt aantal deelnemers werken wij aan de vijf kwalitatieve aspecten die van groot belang zijn voor de bemiddelaar.
Aanmelden? Hier kan je je aanmelden voor deelname.
Van harte welkom!
Walter Engelen en Natasha De Vinster